Login

Zaloguj się na konto

Użytkownik *
Hasło *
Pamiętaj mnie

Innowacje i programy

Opublikowano w: Dla uczniów

Nazwa innowacji: “Bawię się i programuję”

Autorzy i realizatorzy innowacji: mgr Justyna Janowska, mgr Magdalena Murawska

Uczestnicy innowacji: uczniowie z klas IV, V

Założenia ogólne: Innowacja jest  naszą odpowiedzią na stawiane polskiej szkole zarzuty edukacji  werbalnej, braków w edukacji matematycznej i z innych przedmiotów ścisłych. Chcemy, aby rozwój logicznego myślenia, wyobraźni przestrzennej, sprawnego posługiwania się technologią komputerową zaczynał się już w szkole podstawowej i zaowocował w przyszłości kadrą młodych inżynierów. Ponadto innowacja powinna się zakończyć osiągnięciem  nowych możliwości edukacyjnych jej uczestników: testowania robotów, sterowania nimi, a także szukania nowych rozwiązań.

LEGO® Education WeDo 2.0, wykorzystywany na zajęciach, to gotowy do użycia zestaw pozwalający wprowadzić uczniów w świat robotyki. Uczniowie mają możliwość zbudować robota z wykorzystaniem silnika i czujników, programować polecenia, a następnie wykonać serię interdyscyplinarnych doświadczeń, jednocześnie rozwijając swoje umiejętności w dziedzinie nowych technologii.

 


Nazwa innowacji:“Gram i wiem”

Autorzy i realizatorzy innowacji: mgr Izabella Maciejewska, mgr Magdalena Murawska, mgr inż. Iwona Śliczner

Miejsce wdrażania innowacji: Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Borui Kościelnej

Uczestnicy innowacji: uczniowie z klas IV, V, VI

Założenia ogólne: Trudności uczniów w uczeniu się matematyki często biorą się z tego że nie mają w pełni opanowanych rachunków pamięciowych. Brak czasu na lekcjach oraz mała aktywność w domu potęgują zaległości w rozwiązywaniu różnych zadań matematycznych.

Dzieci najlepiej uczą się poprzez działanie praktyczne, a forma zabawy przełamuje niechęć do przedmiotu.